Az iskolanapról
2016 februárjában iskolánkban egy ún. Európa napot rendeztünk az Európai Parlament támogatásával és a Prime Time Marketing Kft. szervezésben. A programot iskolánk csapata, a cEnzUra nyerte az első forduló 7 regionális győztesének egyikeként.
Nyereményünk része volt az is, hogy részt vehettünk Budapesten egy három napos tréningen, ahol különböző médiaterületeken dolgozó szakemberek adtak nekünk tippeket és ötleteket a verseny eredményesebb folytatásához. Az Európa nap számunkra ugyanis a verseny következő fordulóját jelentette.
2016. február 17-én lezajlott az iskolanap, melynek előkészületeit, valamint a verseny lebonyolítását Bogádi Judit és Székely Réka irányította, a különböző állomások feladatainak elvégzéséhez pedig iskolánk tanárai teremtették meg a feltételeket diáktársaink számára. Az osztályfőnökök természetesen végigkísérték, támogatták osztályaikat a feladatok során. Köszönjük munkájukat.
A mi feladatunk a nap folyamatos dokumentálása, interjúk készítése, a programmal kapcsolatos vélemények kutatása volt. Lehetőségünk volt arra is, hogy a Nemzetiségi Rádiónak és az Univ Tv-nek interjút adjunk.
A verseny interaktív és kreatív feladatokból állt, ahol az osztályok az Európai Unióval, az Európai Uniót alkotó országokkal, népekkel kapcsolatos feladatokban mérhették össze tudásukat. Az első helyezett 60.000Ft-os, a második 40.000Ft-os, a harmadik 30.000Ft-os utalványban részesült. A látottak, hallottak alapján egy igazán jó hangulatú, eredményes napot tudhatunk magunk mögött.
Ezek voltak az egyes állomások feladatai:
Vissza a múltba
Ezen az állomáson minden osztálynak az Európai Unió megalapításával és történetével kapcsolatos kérdésekre kellett válaszolnia.
Isten, áldd meg!
Az állomáson himnuszok részleteit mutatták be a csapatoknak. Három felcsendülő fázis meghallgatására volt lehetőség, akár több alkalommal is, de az az osztály kapott több pontot, amelyik már az első lejátszás után felismerte, melyik ország himnuszát hallották.
„Az összeset felismerték, nagyon büszke vagyok rájuk!” – Jaszenovics Sándor Tanár Úr
Atlasz
A helyszínre érkezezők itt egy Európa-vaktérképpel találták szemben magukat. Mindenkiről kiderült, mennyire ismeri az egyes országokat és azok fővárosait. Persze a feladat nem volt ennyire egyszerű, hiszen nem csupán a 28 tagállam, hanem a tagjelölt és a potenciálisan tagjelölt országok is szerepeltek a térképen.
„Az egyik osztálytársam egyedül leírta az egészet!” – Márton Zsombor 11.D
Nemzetek eledele
A kérdés az volt, vajon ki tudja a legtöbb nemzet egy-egy tradicionális ételét felismerni? Az egyes országok ismeretében, képek alapján kellett eldönteniük a diákoknak, melyik étel látható a képen.
PET palack-malac
Egy érdekes, környezettudatossági ügyességi játék keretin belül minden osztálynak 10 perc alatt kellett minél több malacot készítenie.
„Nem egészen az előírások szerint készítettük, kicsit kreatívabban hajtottuk végre a feladatot.” – Cseh Gabriella Tanárnő
Világhír
A diákoknak ezen a helyszínen európai hírességeket kellett fotókról felismerni és országukhoz kötni.
Ez a divat?
Itt egy népviseleti kvíz keretében mérték össze tudásukat az osztályok. A feladat megoldására 10 perc állt rendelkezésre, mely alatt minél több ország hivatalos népviseletét kellett felismerni.
„Mi nagyon jól érezzük magunkat, csak azt sajnáljuk, hogy az osztály szívéhez legközelebb álló ország népviselete nem kapott helyet a képek között.” – Spolár Bence 10. E
Közismert
A kvíz-jellegű feladatok egyike volt, ahol a különböző tárgyakat, ismert figurákat kellett országokhoz kötni.
Eurovízió
Ha valaki jól ismeri az elmúlt évek Eurovíziós dalait, akkor ezen az állomáson sok pontot szerezhetett.
„Jó és vicces volt.” – Pánki Dániel 11. E
Állatok
Ez az állomás az Európában vadon élő állatokkal ismertette meg a csapatokkal. Aki a legtöbbet felismerte, az került ki győztesen.