Korábban sem volt egyszerűbb..

Mai interjúalanyunk már korábban, 8 éve jött el a hazájából, de már akkor sem volt egyszerű dolga. Olvassátok végig Tsering L., 37 éves tibeti férfivel készített interjúnkat!

1. Honnan származol és mikor érkeztél Ausztriába?
Tibetből jöttem és 8 éve élek Ausztriában.

2. Miért menekültél el az országodból? Milyen volt az utad?
A kínaiakkal való probléma miatt menekültem. Egy szerzetes voltam. Először 3 napon és 4 éjszakán keresztül gyalogoltam Bhután határáig. Ott busszal Nepálig utaztam, ami egy napig tartott. Nepálban 3 hónapig dolgoztam, mert már minden pénzem elfogyott. Aztán találkoztam egy csilléssel, aki szervezett nekem egy repülőutat Bécsbe.

3. Hogyan tudtál a társadalomba integrálódni? Toleránsak és nyitottak voltak veled? 
A kezdet nehéz volt a nyelv miatt, az emberek kedvesek voltak velem. Most sokkal jobban tudok németül, szívesen élek itt. Tirol az új hazám.

4. Mi a foglalkozásod? Most dolgozol? Korábban mit dolgoztál a hazádban?
Tibetben szerzetes voltam. Most egy metálgyárban dolgozok a gyártásnál.

5. Jött valaki veled a saját nemzetedből?
Egyedül jöttem.

6. Mik az elvárásaid a jövőtől?
Szabadság Tibetnek.

7. Mi a véleményed a mostani szituációról?
Korábban én is menekült voltam, úgy gondolom segíteni kéne nekik.

8. Milyen negatív élmények értek az utad során?
Néha nem tudtam, hogy hol vagyok.

9. Milyen megoldást látsz, a probléma megoldására?
Többi országnak össze kéne tartania és segítenie Szíriának.