Korunkbeli srác, aki eljött hazájából..

Ma ismét egy menekülttel készített interjúnkat osztjuk meg. Mohammad S. korunkbeli, 16 éves szíriai srác. Mi elgondolkodtunk azon, hogy mi lenne, ha mi kerülnénk az ő helyzetébe.. és ti? ‪#‎diakreporters‬

1. Honnan származol és mikor érkeztél Ausztriába?
Szíriából származom. 2013. szeptember 17.-én jöttem Ausztriába.
2. Miért menekültél el az országodból? Milyen volt az utad?
Nem volt lehetőségem arra, hogy iskolába menjek. Az anyukámmal és a testvéreimmel jöttünk Törökországból az apukámhoz, Ausztriába. Az utam egész egyszerű volt, a repülővel jöttem.
3. Hogyan tudtál a társadalomba integrálódni? Toleránsak és nyitottak voltak veled? 
Egyszerű nem volt, de ha nem tudjuk a nyelvet, akkor nem tudunk mit tenni.
4. Mi a foglalkozásod? Most dolgozol? Korábban mit dolgoztál a hazádban?
Tanuló voltam és itt is tanulok.
5. Jött valaki veled a saját nemzetedből?
Igen, sokan.
6. Mik az elvárásaid a jövőtől?
Azt szeretném, hogy Szíriába béke legyen.
7. Mi a véleményed a mostani szituációról?
Nem válaszolt.
8. Milyen negatív élmények értek az utad során?
A háborúban sok rosszat megéltem.
9. Milyen megoldást látsz, a probléma megoldására?
Ez nem az én dolgom, mármint ez nem gyerekügy.